Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/20.500.12666/854
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dc.rights.licenseCopyright © 2022, IEEEes
dc.contributor.authorCabello, M. R.es
dc.contributor.authorMartín Valverde, A. J.es
dc.contributor.authorPlaza Gallardo, B.es
dc.contributor.authorFrövel, M.es
dc.contributor.authorPoyatos Martínez, D.es
dc.contributor.authorRubio Bretones, A.es
dc.contributor.authorGonzález García, S.es
dc.date.accessioned2023-03-08T07:51:12Z-
dc.date.available2023-03-08T07:51:12Z-
dc.date.issued2022-07-08-
dc.identifier.citationInternational Conference on Numerical Electromagnetic and Multiphysics Modeling and Optimizationes
dc.identifier.otherhttps://ieeexplore.ieee.org/document/10038947es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12666/854-
dc.description.abstractThe finite-difference time-domain (FDTD) method is not able to efficiently model thin features without a drastic reductions of the spatial mesh size, potentially yielding an unfeasible use of memory and CPU requirements. In this work we propose two stable and efficient techniques for dealing with thin apertures in FDTD, one based on conformal and one based on subgridding. These are compared, in two different scenarios, with the classical dispersive magnetic material approximation [DMMA] based on Gilbert-Holland's models.es
dc.description.sponsorship10.13039/501100004837-Spanish Ministry of Science and Innovation (Grant Number: eSAFE-UAV PID2019-106120RB-C32)es
dc.language.isoenges
dc.publisherInstitute of Electrical and Electronics Engineerses
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-106120RB-C32/ES/CARACTERIZACION ELECTROMAGNETICA Y ENSAYO DE FUSELAJES INTELIGENTES EN VEHICULOS AEREOS NO TRIPULADOS SOMETIDOS A EFECTOS AMBIENTALES ELECTROMAGNETICOS/es
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-106120RB-C33/ES/EFECTOS AMBIENTALES ELECTROMAGNETICOS (E3) EN FUSELAJES INTELIGENTES Y NUEVAS TECNOLOGIAS DE ENSAMBLADO PARA VEHICULOS AEREOS NO TRIPULADOS (UAV)/es
dc.subjectSmall apertureses
dc.subjectFinite difference time domaines
dc.subjectSubgriddinges
dc.subjectElectromagnetic compatibilityes
dc.titleA subcell FDTD Scheme implementation for thin slot modelinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doi10.1109/NEMO51452.2022.10038947-
dc.identifier.e-issn9781665486330-
dc.contributor.funderInstituto Nacional de Técnica Aeroespacial (INTA)es
dc.contributor.funderMinisterio de Ciencia e Innovación (MICINN)es
dc.contributor.funderAgencia Estatal de Investigación (AEI)es
dc.contributor.funderJunta de Andalucíaes
dc.description.peerreviewedPeerreviewes
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1es
Aparece en las colecciones: (Calib.) Artículos
(Calib.) Comunicaciones de Congresos

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